El dia 30 de gener, NOVACT i la Coordinadora Maghrebí d’Organitzacions de Drets Humans (CMODH) organitzen un acte institucional per presentar el Pla d’Acció de la societat civil euromediterrània per a la prevenció de totes les formes d’extremisme violent, així com l’Observatori per a la Prevenció de l’Extremisme Violent a la regió. L’acte comptarà amb la presència de figures claus del teixit associatiu del nord i sud del mediterrani, com són l’Ahmed Galai, membre de la Lliga Tunisiana de Drets Humans, guanyadora del Premi Nobel de la Pau 2015; Khadija Ryadi, coordinadora de la CMODH o Premi de Nacions Unides de Defensors de la Pau, Samer Muhareb, Directora de l’ARDD-Legal Aid a Jordània i Luca Gervasoni, Codirector de NOVACT. Els regidors de l’Ajuntament de Barcelona Gerardo Pisarello i Jaume Asens, el conseller d’afers exteriors de la generalitat de Catalunya Raül Romeva, el Delegat de Presidència de la Diputació de Barcelona Jaume Ciurana i representants de la Unió Europea, l’Oficina de l’Alt Comissionat de Drets Humans i el Programa de Nacions Unides pel Desenvolupament de Nacions Unides també hi seran presents.
La cerimònia constarà de quatre parts. Zlatko Lagumdžija, ex Primer Ministre de Bòsnia-Herzegovina i fundador del Shared Societies and Values Sarajevo Foundation, serà l’encarregat de fer el discurs d’obertura d’aquest acte. L’Oficina de l’Alt Comissionat de Drets Humans i el Programa de Nacions Unides pel Desenvolupament presentaran el Pla d’acció de Nacions Unides, amb el qual el pla d’acció de la societat civil euromediterrània s’alinea. Les institucions públiques presents faran una presentació de la tasca que l’ajuntament i la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Unió Europea estan duent a terme per prevenir l’extremisme violent. Finalment, els representants de la societat civil presentaran el Pla d’acció de la societat civil euromediterrània per a la prevenció de totes les formes d’extremisme violent, així com l’Observatori per a la Prevenció de l’Extremisme Violent a la regió. Aquest observatori pretén ser l’eina de coordinació del centenars d’entitats que s’espera que ratifiquin el Pla d’Acció per tal d’impulsar la seva implementació.
L’acte es realitzarà el dilluns 30 de gener al Saló de Cent de Barcelona (Plaça Sant Jaume 1, de 9h30 a 14h) i és obert a tota la ciutadania amb inscripció prèvia.